Monday, October 5, 2015

With The Absence Of Your Words, I Took It As An Answer...

ASSALAMUALAIKUM...

Terima kasih kepada pembaca-pembaca tegar yang sudi meluangkan masa di blog aku yang tah hape-hape ni...huhu.. Ade kawan aku tanye..."weh ko ade blog?"..."ade lah"..."blog pasal ape? ko jual barang ke??"...
Aiyoo..asal blog je, jual barang...Xdelah babe..Blog aku ni pasal aku jelah.. Resipi aku, cerita aku, pendapat aku, pengalaman aku..gitu jelah..hihi...

Entry kali ni nak cerita pasal pengalaman dan pendapat. Sebelum tu nak tanye, pernah tak korang BERTANYA bila korang nak tahu jawapan... atau korang BIARKAN saje sampai jawapan tu datang bergolek depan mata?? Pernah tak korang tahan bila nak tahu something, tapi berbulan-bulan tunggu jawapan tapi menyepi?? Atau pernah tak orang lain bertanya sesuatu kat korang, korang buat 'derk' je membisu...Hmmm...

Aku taktau la keputusan aku untuk BERTANYA tu, betul atau salah. Since aku memang nak sangat-sangat tahu tentang sesuatu lalu aku bertanya. Seakan-akan paksaan bila aku bertanya tanpa putus asa lebih dari dua kali. Bila jawapan yang aku harapkan itu di'hold' (aku taktau nak ganti 'hold' dalam BM..sorry), maka aku sedikit kecewa. Sebenarnye, sebelum bertanya lagi dah nekad nak redha. Susah rupanya redha tuh..huhu..

Pernah tak accidently baca poster camni bunyinya "I LOVE STRAIGHT FORWARD PERSON, THEY MAKE MY LIFE TEN TIME EASIER"...

Berselindung ni payah la tuan2 dan puan2 (eh)... Hmm.. tapi kan kalau orang tu diam je, nak fikir ape?? Biasa kalau kita apply keje (government), mesti ada tempoh valid dia kan.. Contoh; Anda adalah calon simpanan selama dua tahun (lebih kurang ginilah kot)... Means kalau lepas dua tahun takde panggil, korang bukanlah candidate yang berjaya di medan interview aritu...kehkeh.

Aku pikir, macam tu jugaklah dengan kes aku. Kalau diam means NO lah...(bukan diam tanda stuju macam org dolu-dolu) Tapi takkan aku perlu tunggu sampai dua tahun kan.. Tapi taktaulah.. Kalau memang jodoh mungkin tak kemana jugak...hmm..sekian bebelan pengalaman dan pendapat saya...

Jumpa di lain entry dengan bebelan yang lain pula...huhuhuhu

*ini saya..hihi*

No comments:

Post a Comment