Tuesday, July 21, 2015

How to start.. When to start...Hmmm...

Assalamualaikum..kawan-kawan...
Ade satu masalah besar....sangat besar...

Macammane ye nak dapatkan jawapan tapi malu nak bertanya and tak tau cara nak bertanya..
Sebenarnya dulu dah pernah tanya tp tak dapat jawapan secara lisan.. 
Tapi cara dia tuh macam 'MAU'..
Aiyoo.. i bercakap soal hati..manyakkkkk susah :(
Kenapa susah?? Sebab aku PEREMPUAN..
Andai aku LELAKI, aku memang akan tanya dia direct la..peduli ape...haha
....Tapi still, tak boleh ke kalau kami PEREMPUAN ni nak tahu jawapan dari kamu?? Wahai LELAKI itu please jangan rumitkan keadaan..huhuhuhu...

Dia..seorang pemalu..respect sangat2 aku...And aku respect sangat2 cara dia... Dats why aku tak dapat nak buka mulut bila berdepan dengan dia.. Aku tak berani. Kawan2 rapat, nasihatkan aku supaya call saje dan tanya..Jangan face to face... Sebab takut mesej tak sampai gara-gara malu..huhuhuhu... Tapi...mau ke dia nak bincang hal tu?? Hmmm...
Tapi aku tetap nekad..Akan tanya jugak.. Kalau dia taknak, takpe, aku kan dah janji nak redha. Lagipun, dia memang baik sangat orangnye... Memang kalau nak banding dengan aku, aku tak layak untuk dia. Cuma aku teringat kata2 Fatimah Syarha..

"Usah fikirkan sangat tentang betapa tak layaknya kita untuk 'menerima'.. Fikirkan betapa kayanya Allah untuk 'memberi'..."

Ramadhan baru saja berakhir.. sebelum ramadhan aritu aku tekad nak doa sungguh2 berkenaan jodoh.. Tp takde la sungguh mane pun..hmmm..sedih rase..aku sia2 kan peluang tu...hmmm... 

Dah la..taknak tulis panjang-panjang lagi.. Nak sambung pikir and serabutkan otak...hehehehe


2 comments:

  1. bab hati ni susahkan..
    kita tak tau hati orang..kita yang terover atau biase-biase je..
    ko lebih berani dari aku lina..teruskan apa yang ko rasa..
    tapi kalau tak dapat jangan frust sebab die tak pernah janji apa-apa kan..
    angap pengalaman..hehehehe

    nasihat ikhlas dari

    kawan yang pernah frust..huhuhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu..kalau tak dapat pun takpe..sebab memang dia layak dapat yg lebih baik dari aku..hihihi...
      tapi sampai sekarang masih tak tanya lagi sebab xde peluang and takut ...huhuhuhuhu

      Delete